اخبار داغ کتاب

حدادی بهترین تصویرگر سالانه ادبیات کلاسیک آمریکا شد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جایزه مدال طلای ۲۰۱۷ بهترین تصویرگر سالانه ادبیات کلاسیک آمریکا برای کتاب «دختر طبل زن» به هداحدادی، نویسنده و تصویرگر ایرانی، تعلق گرفت.

کتاب «دختر طبل زن» نوشته هیبا مسعود، نویسنده پاکستانی کانادایی است و داستان دختری در شهر استانبول را بیان می‌کند که در ایام رمضان با نواختن طبل روزه داران را برای سحری بیدار می‌کند. او اولین دختر طبل زن در استانبول است و همه را به تحسین وا می‌دارد.

کتاب «دختر طبل زن» بر مبنای داستانی واقعی تالیف شده است و انتشارات «daybreak» چاپ آن در آمریکا را برعهده داشته است.

این کتاب همچنین توانسته است جایزه بهترین کتاب فرهنگی را دریافت کند.

هدا حدادي، متولد 1356 در تهران و فارغ‌التحصيل رشته‌ي گرافيك از دانشكده‌ي هنر‌هاي زيباست. او سال‌هاست كه براي بچه‌ها می‌نويسد و تصويرگری مي‌كند. حدادي كار در حوزه‌ تصويرگری را از سال 1376 و با نشرياتی مانند «كيهان بچه‌ها»، «سروش» و «دوچرخه» آغاز كرده و تا به حال تصويرگری بیش از 50 كتاب را بر عهده داشته است.

نخستين كتابی كه حدادی تصويرگری كرده، بازنويسی «سياست‌نامه» اثر «خواجه نظام‌الملک» وزیر «آلب ارسلان» و ملک‌شاه سلجوقی است که از سوی انتشارات پيدايش به چاپ رسیده. از ديگر كارهای او می‌توان به تصويرگری كتاب‌های «غصه‌پرداز»، «کوپه‌ي ۱۱»، «شب‌های سوری»، «پسری که شمردن بلد بود»، «چشم‌های زمستانی»، «باز باران»، «چشمه ماه» و … اشاره كرد.

حدادی تا به حال توانسته جایزه‌‌های مختلفی مانند جایزه افق‌های تازه بولونیا در سال 2010، جایزه‌ بزرگ فستیوال تصویرگری بلگراد در سال 2008، پلاك طلاي فستيوال براتيسلاوا در سال 2006، جايزه‌ سوم نمايشگاه تتریو(ایتالیا) در سال 2006، جایزه‌ تشویقی نوما در سال‌هاي 2002 و 2008 در ژاپن، جایزه‌ دوم جشنواره‌ ادبیات کودک کاتا(هند) 2006، جایزه‌ اول جشنواره‌ کتاب کانون 1383، جایزه‌ جشنواره‌ کتاب دفاع مقدس1386و … را دریافت کند.

کار در حوزه‌ انیمیشن، به عنوان طراح و سپس ساخت یک فیلم انیمیشن کوتاه (دختر خوب چه جوریه؟) در سال 1380، چاپ مقاله و گزارش و نقد در مجلات و مطبوعات بخش دیگری از فعاليت‌های حدادی است.

پخش کتاب ارشاد تخصصی ترین مرکز فروش کتاب در ایران

دیدگاهتان را بنویسید